
Case: By The Creek Festival – Een case over een uitverkocht Festival
By The Creek: Where life is better. Vier van de grootste partijen uit drie verschillende genres (house, techno en R&B/hiphop) creëeren samen een divers en extravagant festival. waar natuur en mens samenkomt: Dans aan het water, op de weides of op de industriële vibe onder de betonnen brug.
› Doelstelling:
› Campagne: uitverkopen van het By The Creek Festival
› Media doelstelling: grootschalig bereik onder een jongere doelgroep, website bezoekers die intentie toonden en kaartverkoop via advertenties tegen een vastgestelde CPA
› Media strategie:
Verjong de doelgroep en verkoop uit, aldus de briefing. Campagnefases werden ingedeeld op 4 fases: Awareness, Engagement, Consideration, (met een tussenfase: Reminder) en Conversion. Per campagnefases richtten we aparte campagnes, budgetten en doelstellingen in. Creatives werden waar mogelijk afgestemd op iedere fase.
Doelgroepen verdeelden we in vier segmenten: besluitvormers (die ene vriend die de hele groep meetrekt naar een festival), engagers van de website/social pagina’s van By The Creek en partners, muziekliefhebbers (waaronder fans van artiesten) en lookalikes van kaartkopers met een lagere leeftijdstargeting.
Omdat de doelgroep van buiten Utrecht nog maar weinig bekend was met het festival, stelden we bovendien een landelijke Search strategie op, waarbij zoekopdrachten naar artiesten uit de line-up, concurrenten en bezoekers van zomerfestivals aanspraken. We maakten een websitelijst met 30+ kwalitatieve plaatsingen op muzikaal- en festivalgebied, zoals partyflock.nl en residentadvisor.net.
Elke campagne werd ingestoken met de meest vooraanstaande technieken (optimalisatie op ROI basis, maximale biedingen per conversie). De samenwerkingsactie met het fameuze “Broodje Ben” zetten de campagnes extra kracht bij.
› Resultaat:
› Kaarten vlogen over de toonbank als broodjes van Broodje ben. Ticket niveaus werden vroegtijdig uitverkocht en ook het festival zelf was al dagen voor de lancering uitverkocht. Meer dan één op de drie tickets werden verkocht via advertenties
› Bovendien bleek de strategie een groot succes: naast het vroege uitverkopen leverde het liefst 65% meer transacties op dan in de voorgaande jaren, met gemiddeld 2 tickets per transactie
› Tijdens ons op-locatie marktonderzoek zagen we de magie in werking: de industriële brug gaf overkapping aan het techno-publiek, top-artiesten als Bizzey veroverden een kasteel-podium van ruim twintig meter hoogte en house-melodieën brachten harmonie in de natuur van de kas. Dit festival is een lust voor het oog en het oor tegelijk
› Expertises:
Analytics, Display Advertising, Project Management, Search Engine Advertising (SEA), Social Media Advertising, Website Optimalisatie
› Meer weten over deze case of klant?
Neem eens contact met ons op: telefoon +31(0)207727577 of email contact@imlounge.nl.