Case: Kies De Beste Band – Kennis verbeteren via on- en offline campagnes

Deze content is 4 jaar oud. Graag hiervoor je aandacht als je onderstaande artikel leest.

Meerdere awareness campagnes over de verbetering van kennis over zomerbanden en later in het jaar winterbanden, met een effectmeting aan de hand van een kennisquiz.

 

› Doelstelling:

› Campagne: De verbetering van veiligheid op de weg, en kennis hiervan, onder de Nederlandse bevolking
› Media doelstelling: Creëeren van awareness onder weggebruikers met kwalitatieve bezoekers en quiz resultaten als gevolg

 

› Media strategie:

Weggebruikers bereiken, op de weg, in de buurt en thuis. Via een ware omni-channel campagne stelden wij een strategie af met inzet via Digital-Out-Of-Home en narrow casting schermen in tankstations en garages, social media gebruikers (met interesse in autorijden en wintersport), aangevuld met banners op websites voor autoliefhebbers (via bijvoorbeeld autoweek.nl) en weersomstandigheden (zoals snowplaza.nl of buienradar.nl).

 

Bovendien hebben we op Facebook een chatbot ingericht; een soort quizmaster die de combinatie maakt van vragen en informatie delen. Een zeer interactieve module die zeer veel gebruikt werd en waar ook direct verkeer heen geleid werd.

 

Door een slimme samenwerking met Nationale Stichting Geluidshinder werd een Google Grant (= extra, gratis advertentiebudget) ingezet om op Google Search actief te zijn. Kers op de taart waren de snelwegborden in beheer zijn van rijkswaterstaat, die boodschappen vertoonden recht boven de snelweg.

 

Met het opzetten van conversietracking werd dataverzameld van bezoekers die de quiz afmaakten. Dit verscherpte de targeting op profielen en zoekopdrachten enorm: Door de grote hoeveelheden bezoekers (en hiermee: data) werd snel duidelijk welke websites, zoekopdrachten en interesse categorieën leidden tot het afmaken van een quiz en welke niet.

 

› Resultaat:

Ruim 1 miljoen mensen bereikt met iedere campagne met een vraag die ze aan het denken zet via ruim 5 miljoen advertenties
› Elke campagne leverde 30.000 bezoekers en ruim 5.000 quiz deelnames op – ruim 2x de doelstelling, mede door de Facebook chat applicatie
› Middels optimalisaties en uitsluitingen werd de waste continu verkleind en verlaagden we CPC’s 12% ten opzichte van het jaar ervoor. Zowel qua efficiëntie als effectiviteit mochten de champagne glazen dus klinken

 

› Expertises:

(Digital) Out Of Home (DOOH), Analytics, B2C, Display Advertising, Google Ad Grants, Indoor Advertising (narrow casting), Offline Marketing, Radio, Search Engine Advertising (SEA), Social Media Advertising, Website Optimalisatie

 

› Meer weten over deze case of klant?

Neem eens contact met ons op: telefoon +31(0)207727577 of email contact@imlounge.nl.

IM Lounge About the author

info@imlounge.nl

IM Lounge is een Media Performance agency. Wij ontwikkelen media strategieën en doen media-inkoop. Wij zorgen voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarbij geloven wij dat mediastrategie tegelijkertijd met de creatie strategie moet worden ontwikkeld.