Case: MIND Korrelatie – Hulp op afstand via Google Grant & SEO

Deze content is 3 jaar oud. Graag hiervoor je aandacht als je onderstaande artikel leest.

Stichting MIND Korrelatie is dee hulpstichting die al sinds de jaren ’70 steun, informatie en contact biedt aan mensen in psychische nood. Sinds 2018 is het onderdeel van Stichting MIND.

 

› Doelstelling:

› Campagne: Verhogen van het aantal contactmomenten per telefoon, e-mail, whatsapp en chat. Daarnaast de kennis en awareness over psychische problemen verbeteren; het normaliseren van het gesprek over deze prolemen
› Media doelstelling: Middels de Google Ad Grant maandelijks het volledige, gratis Google Search Ads budget t.w.v. $10.000 besteden en daarmee extra bezoekers naar site leiden, aanvullende adviezen bieden voor website optimalisatie die voor een maximaal aantal contacten zorgen

 

› Media strategie:

Als invulling van hun MVO-doelstelling biedt Google non-profits $10.000 advertentiebudget per stichting. Wij stelden een gesamenlijk pakket vast waardoor maandelijks $60.000 beschikbaar kwam, waarvan $10.000 voor MIND Korrelatie. Met dit enorme bedrag kan een enorm publiek worden aangesproken via Google.

 

Al sinds 2013 is MIND Korrelatie hiermee in beeld bij de meest accute zoekopdrachten (20.000 tot 100.000 per maand) van mensen die zoeken naar informatie over psychische problemen of direct hulp willen. We promoten tijdelijke campagnes zoals de Open-up week of evenementen zoals Blue Monday, die jaarlijks steeds meer deelnemers zien.

 

Het aantal contactmomenten stimuleren we door datapunten (zoals een chatverzoek) volledig te anonimiseren en te koppelen aan Google’s eigen data. Hiermee verhogen we de nauwkeurigheid van onze advertenties en het aantal contactmomenten dat eruit voortkomt.

 

› Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Met het samengaan van MIND en Stichting Korrelatie in 2018 kwam een nieuwe website en een nieuw domein. De ranking in Google kreeg hierdoor een flinke klap te verwerken: Korrelatie begon bijvoorbeeld weer onderaan in de zoekresultaten.

 

Vanuit een scan stelden we een combinatie van technische SEO (redirects), linkbuilding en contentverbetering op waarmee de zichtbaarheid zou moeten toenemen. In de linkbuilding strategie werd gebruik gemaakt van mentions, outreach en link recovery. Kortom: we stuurden verzoeken om oude, externe links te herstellen, nieuwe plaatsingen bij relevante artikelen toe te voegen en overal waar MIND Korrelatie genoemd werd zonder link, een link toe te voegen.

Tot slot optimaliseerden we de website door contact opties beter zichtbaar te maken en contact knoppen te plaatsen naast de artikelen over psychische gezondheid.

 

› Resultaat:

Maandelijks $10.000 bespaard via Google Grants
› Jaarlijkse toename in contactmomenten & website bezoekers
Optimale zichtbaarheid in de organische Google zoekresultaten na vrije val met nieuwe website

 

› Expertises:

Analytics, Google Ad Grants, Project Management, Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimising (SEO), Website Optimalisatie

 

› Meer weten over deze case of klant?

Neem eens contact met ons op: telefoon +31(0)207727577 of email contact@imlounge.nl.

IM Lounge About the author

info@imlounge.nl

IM Lounge is een Media Performance agency. Wij ontwikkelen media strategieën en doen media-inkoop. Wij zorgen voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarbij geloven wij dat mediastrategie tegelijkertijd met de creatie strategie moet worden ontwikkeld.