Case: Old Holland Tour – Online campagne met offline conversie

Deze content is 4 jaar oud. Graag hiervoor je aandacht als je onderstaande artikel leest.

De Old Holland Tour was een campagne om toeristen met het openbaar vervoer naar de populaire bestemmingen als Edam, Volendam en Zaanse Schans te brengen. Het bestond uit een samenwerkingsverband tussen EBS en Connexxion. Met de lage prijs en eigen Old Holland Tour app waren zij daarmee een concurrentie aan de bekende hop-on hop-off tour operators.

› Doelstelling:
Campagne doelstelling was het vergroten van het aantal verkochte Old Holland Tour en Amsterdam Regional Travel Tickets. Daarnaast was de media doelstelling: websiteverkeer en zichtbaarheid onder de toeristische doelgroep, die zich bevindt in Amsterdam of zich voorbereid op de reis vanuit Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Verenigd Koninkrijk of de Verenigde Staten.

› Media strategie:
De doelgroep werd online benaderd met een slimme combinatie van hyperlokale en brede buitenlandse targeting, aangevuld met een scala aan lokale outdoor plaatsingen. In het binnenland werd actiematig getarget binnen 15 kilometer van het verkoop punt, zowel online als offline.

Daarnaast werden buitenlandse toeristen in voorbereiding (met vertaalde advertenties) geprimed vanuit zoekopdrachten, Display- en Social media advertenties. We brachten outdoor uitingen digitaal naar de omgeving van het verkooppunt en toeristenhubs in Amsterdam. Via plaatsingen door heel Amsterdam, Schiphol en Centraal Station werd de doelgroep in grote getale bereikt.

› Resultaat:
› Media doelstellingen op awareness (+118%) en sitebezoek (+111%) ruimschoots behaald.
› Outdoor awareness werd gemeten als een indirect brand effect vanuit direct en organisch zoekverkeer, +34% en +304% respectievelijk ten opzichte van 2018.
› Omdat kaartverkoop alleen op locatie plaatsvond, meetten we intentie vanuit klikken op de website knoppen. Van alle campagne bezoekers klikte 25% op de knop Tickets (kaartprijzen) en/of Route (naar het verkooppunt).

› Expertises:
Media strategie, Projectbeheer, Website, Website tracking, Social advertising, SEO, SEA, Display advertising, Digital out of home, Abri’s, Mupi’s, Print.

› Meer weten over deze case of klant?
Neem eens contact met ons op: telefoon +31(0)207727577 of email contact@imlounge.nl.

IM Lounge About the author

info@imlounge.nl

IM Lounge is een Media Performance agency. Wij ontwikkelen media strategieën en doen media-inkoop. Wij zorgen voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarbij geloven wij dat mediastrategie tegelijkertijd met de creatie strategie moet worden ontwikkeld.