Case: Pleinvrees On Tour – Data-driven lokale event campagnes

Deze content is 4 jaar oud. Graag hiervoor je aandacht als je onderstaande artikel leest.

Met de gear in de hand, trekt Pleinvrees door ’t ganze land. Met shows in Nijmegen, Groningen, Utrecht en uiteindelijk de thuisbasis Amsterdam biedt On Tour een line-up die men niet vaak ziet.

 

› Doelstelling:

› Campagne: Uitverkopen van de evenementen
› Media doelstelling: Grootschalig bereik onder de doelgroep met als doel zoveel mogelijk kaartverkopen

 

› Media strategie:

Samen sterker. Dat is de mentaliteit waarvan uit we dit project organiseerden.

 

Door toegang te regelen tot de doelgroepen van samenwerkende artiesten en poppodiums en deze te combineren met de pagina engagers van Pleinvrees, zorgden we voor data-driven doelgroepen van hoge kwaliteit. We segmenteerden deze op geolocatie en leeftijdsdoelgroepen met afgestemde berichtgeving per stad.

 

Om betrokkenheid op te bouwen, richtten we posts promoties in op engagement en bereik. Te zien op de tijdlijn van de zojuist genoemde partner-doelgroepen, maar ook bij gebruikers met affiniteiten (lifestyle, muziek) in die zich onlangs bevonden op één van de hogescholen of universiteiten. Gelijktijdig bouwden we doelgroepen op via evenement-response campagnes. Gebruikers met interesses die je niet vaak tegenkomt op Pleinvrees feesten (zoals MMORPG’s), werden uitgesloten, evenals mensen die al een kaartje hadden gekocht.

 

De evenementen liepen op rolletjes, met één uitzondering; de online kaartverkopen in Utrecht liepen niet zo hard als verwacht. Het aantal bezoekers aan de ticketshop was hoog, de engagement met het evenement en de berichten was op peil, maar we liepen zo’n 25% achter op de doelstelling. Door het budget opnieuw te verdelen, te schakelen over acties, extra (offline) plaatsingen en copy én de inzet van nieuwe, spetterende creatives vergrootten we de awareness onder brede doelgroepen.

 

› Resultaat:

› Het eindresultaat waren drie overvolle avonden, waarvan er twee volledig uitverkocht en we bij de derde opmerkingen kregen over een té drukke zaal. Resultaat van het vierde evenement was ook van wereldniveau, maar helaas niet positief: vanwege de corona-pandemie werd het feest geannuleerd.

 

› Expertises:

Analytics, Display Advertising, E-commerce, Project Management, Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimising (SEO), Social Media Advertising, Bannercreatie

 

› Meer weten over deze case of klant?

Neem eens contact met ons op: telefoon +31(0)207727577 of email contact@imlounge.nl.

IM Lounge About the author

info@imlounge.nl

IM Lounge is een Media Performance agency. Wij ontwikkelen media strategieën en doen media-inkoop. Wij zorgen voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarbij geloven wij dat mediastrategie tegelijkertijd met de creatie strategie moet worden ontwikkeld.