Case: Ternair – Lead optimalisatie campagnes voor een B2B tech klant

Deze content is 3 jaar oud. Graag hiervoor je aandacht als je onderstaande artikel leest.

Ternair is een Marketing Automation platform voor het creëeren van data-driven doelgroepen en uitvoeren van één-op-één gepersonaliseerde marketing vanuit vrijwel elk denkbaar kanaal. Wij hebben hen ondersteund met een campagnes voor het verbeteren van de naamsbekendheid, website bezoekers aantallen en vooral leads voor het marketing automation platform “Ternair Campaign”.

 

› Media doelstelling:
De primaire inzet was gericht op het genereren van demo aanvragen (Leads). Daarnaast was website verkeer, maar ook de awareness een belangrijk topic. We zijn gestart met een campagne gericht op deze laatste stap; naamsbekendheid verhogen onder doelgroepen die vanuit MKB of grote bedrijven met data-driven marketing in aanraking komen en op zoek zijn naar oplossingen ter automatisering.

 

› Media en creatieve strategie:
Hoe creëer je betrokkenheid én meet je tegelijkertijd awareness? Wij bedachten een quiz waar de marketing expertise van Ternair invulling aan gaf: “Hoe data-driven ben jij? Doe de check!”. Wij zetten deze Data-driven Maturity Check technisch op, maakten deze meetbaar en zorgden dat de advertentiesystemen optimaliseerden naar de gebruikers die hun quiz afmaakten.

 

› Resultaat:
› Multi-channel mediacampagnes op 8 kanalen
› Deze Data-driven Maturity Check leidde tot +308% organisch/direct verkeer in maanden na campagnes
› Media doelstellingen: Site bezoek (+39%) en Zichtbaarheid (+154%)

 

› Expertises:
Media strategie, Projectbeheer, Website optimalisatie, Website tracking, Social advertising, SEA, Display advertising

 

› Meer weten over deze case of klant?

Neem eens contact met ons op: telefoon +31(0)207727577 of email contact@imlounge.nl.

IM Lounge About the author

info@imlounge.nl

IM Lounge is een Media Performance agency. Wij ontwikkelen media strategieën en doen media-inkoop. Wij zorgen voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarbij geloven wij dat mediastrategie tegelijkertijd met de creatie strategie moet worden ontwikkeld.