
ETA’s: de meest ingrijpende verandering qua Text Ads sinds het begin van AdWords
Eerder verdwenen de Google AdWords tekstadvertenties aan de rechterkant. Nu vindt er een grote ontwikkeling plaats bij de standaard tekst advertenties. Er is een wereldwijde bèta gelanceerd waarin er veel ingrijpende veranderingen plaats vinden. Tekst advertenties van Google AdWords, het advertentie systeem van Google, worden bijna de helft groter! Dit noemt Google Expanded Text Ads (ETA’s).
Zie je de tekst advertentie hieronder? Vrij standaard toch? Dit gaat echter compleet veranderen.
Wat is er nieuw?
Tekst advertenties worden groter en hebben een andere structuur, de nieuwe specificaties zijn als volgt:
- Er komt een tweede titel bij (2x 30 tekens)
- De zichtbare URL wordt automatisch ingevuld. Er kunnen 2 pad velden (achter de /) toegevoegd worden van elk max. 15 tekens
- De 2 beschrijvingsregels (2 x 35 tekens) wordt één regel van max. 80 tekens
In totaal zijn er nu 140 tekens beschikbaar om een tekst advertentie op te stellen.
Wat betekent dit voor adverteerders?
Tekst advertenties worden groter en dus zichtbaarder. Onze inschatting is dat dit positieve gevolgen heeft voor de gemiddelde CTR. Het is erg belangrijk om daardoor extra te letten op de CTR van AdWords campagnes die van dit nieuwe formaat gebruik te maken.
Wanneer wordt dit voor iedereen beschikbaar?
Dat heeft Google nog niet bekend gemaakt. Voorlopig krijgen alleen Google Premium Partners, zoals wijzelf, hier toegang toe. Het is uiteraard al wel verstandig om nu al de creative copy in orde te hebben wanneer de nieuwe teksten beschikbaar komen en later wellicht verplicht worden.
Wil jij ook nu al gebruik maken van de nieuwe Google AdWords Expanded Text Ads? Of ideeën op doen voor een juiste invulling? Neem contact met ons op.