Facebook collection advertenties: showcase en verkoop jouw product

Deze content is 6 jaren oud. Graag hiervoor je aandacht als je onderstaande artikel leest.

Facebook komt nu met een oplossing voor mensen die graag via mobiel hun aankopen doen. Dertig procent van de mensen die mobiel winkelt zegt dat video de beste manier is om nieuwe producten te ontdekken. Voor deze mensen heeft Facebook nu iets bedacht: de Facebook Collection advertentie.

 

Een Facebook collection advertentie combineert video, afbeelding of diashow met producten. De losse producten kunnen linken naar jouw webshop waar ze verkocht worden. Dit is handig voor retail en e-commerce die bij hun inspiratie content meteen de getoonde producten willen laten zien. De Facebook collection advertentie kan hiermee merken helpen door:

  • Awareness: het nieuwe format is een opvallende verschijning die mensen zal opmerken
  • Inspiratie omzetten in conversie: wanneer mensen de video zien kunnen zij meteen getoonde producten kopen

 

Mensen kunnen de volgende dingen met de advertentie doen:

  • Ze kunnen de video en vier gerelateerde producten daaronder bekijken
  • Ze kunnen door in de advertentie browsen en tot 50 producten bekijken
  • Wanneer ze op een van de producten klikken waarna de ze door worden gestuurd naar de website

 

Hoe stel je de advertentie in?

Het advertentieformaat staat nu tussen de andere opties (carrousel, afbeeldingen, video, diashow, etc.). Er moet wel aan een paar voorwaarden worden voldaan voordat je een Collection advertentie kan inzetten:

  1. Kies een campagne met een traffic of conversie doelstelling
  2. Er is een geldige product catalogus in Facebook voor nodig
  3. De advertentie is voor alsnog alleen beschikbaar in Facebook en alleen op mobiel

 

Wil jij ook Facebook Collection advertenties inzetten voor jouw retail of e-commerce organisatie? Neem dan nu contact met ons op en wij helpen jou verder.

IM Lounge About the author

info@imlounge.nl

IM Lounge is een Media Performance agency. Wij ontwikkelen media strategieën en doen media-inkoop. Wij zorgen voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarbij geloven wij dat mediastrategie tegelijkertijd met de creatie strategie moet worden ontwikkeld.