Highlight Extensies
Wat is het?
Hoe meer informatie mensen hebben over een bedrijf hoe beter ze een aanschafbeslissing kunnen maken. Begin september heeft Google een nieuwe extensie uitgerold binnen Adwords, de Highlight extensie. Met deze extensie kun je specifieke informatie over jouw producten en diensten ‘highlighten’.
Dat ziet er zo uit:
Voor wie is het?
De highlight-extensie is bedoeld om waardevolle informatie te laten zien zodat een persoon sneller overgaat tot conversie, bijvoorbeeld door onderscheidende eigenschappen van jouw product of dienst te laten zien (gratis bezorgen, 24/7 klantenservice, laagsteprijsgarantie etc.).
Daarom is het met name geschikt voor campagnes gericht op conversies, wij zien dit soort campagnes vaak terug bij webshops, filantropische instellingen (donaties), hotels (boekingen), cursussen (inschrijvingen) etc.
Wat zijn de specificaties?
Er worden maximaal 4 highlight extensies vertoont bij een tekst advertentie. Elke tekst mag maximaal 25 tekens bevatten. Gebruik deze ruimte om kort en krachtig je bedrijf of dienst te onderscheiden van de concurrentie.
Hoe hebben wij er gebruik van gemaakt?
Wij hebben de highlight extensies al met succes ingezet voor o.a.:
– Eén van Nederlands’ grootste multi-brand Fashion stores
– Webwinkel voor Golfspullen
– Webwinkel voor Contactlenzen
– Filantropische instellingen (Stichting Wilde Ganzen, Stichting Duchenne)
Hierbij maken wij gebruik van teksten zoals: “Achteraf betalen”, “Gratis bezorgd”, “Laagsteprijsgarantie”, “Help nu mee” etc.
We adviseren om korte unieke teksten te gebruiken, waarmee je jezelf onderscheid t.o.v. de concurrentie. Maak ook gebruik van deze extra ruimte door nieuwe informatie toe te voegen en niet teksten te recyclen uit je tekst advertenties.
Kijk wel goed naar de woorden en zinsdelen in je best scorende tekst advertenties en houd deze in het achterhoofd als je highlight extensies gaat maken.
Nieuwsgierig naar meer of hulp nodig? Bel dan naar 020 7727577