Hoe krijg je jouw boodschap relevant?

Deze content is 7 jaar oud. Graag hiervoor je aandacht als je onderstaande artikel leest.

Bedrijven brachten hun producten vroeger vooral aan de man via massamedia. In vergelijking met die tijd is er veel veranderd in hoe mensen aan hun informatie komen. Tegenwoordig krijgen mensen informatie wanneer-, waar- en hoe ze maar willen. Ze hebben daardoor veel meer macht wanneer zich op een product of dienst oriënteren of deze willen aanschaffen, omdat ze vaak zeer goed voorbereid bedrijven benaderen.

 

Voor een adverteerder betekent dit meer dan ooit, dat je met een relevante boodschap moet ‘aanbieden’. Om dit te bereiken moeten je analyseren waar jouw publiek zich bevindt in de Customer Journey: wie bevindt zich op welk moment in het aankoopproces? Welke media en boodschap zijn geschikt om op dat moment op die momenten in te springen? Google Think heeft een mooie checklist gemaakt om te achterhalen of jouw boodschap goed ‘getarget’ is.

 

Is jouw boodschap:

  • Harmonized: De boodschap / stijl moet consistent zijn over de verschillende mediakanalen.
  • Personalized: Je moet een specifieke boodschap hebben voor elke groep in jouw publiek.
  • Localized: De boodschap moet aangepast zijn aan de locatie van de ontvanger.
  • Socialized: Mensen gebruiken hun netwerk om naar informatie te zoeken. Wees aanwezig wanneer ze dit doen. Social is meer dan alleen delen, tegenwoordig kan je ook kopen via sociale netwerken.
  • Amplified: Maak een boodschap die anders is als al de andere boodschappen die er al zijn.

 

Lees meer over het relevant maken van je boodschap op: https://www.thinkwithgoogle.com/

IM Lounge About the author

info@imlounge.nl

IM Lounge is een Media Performance agency. Wij ontwikkelen media strategieën en doen media-inkoop. Wij zorgen voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarbij geloven wij dat mediastrategie tegelijkertijd met de creatie strategie moet worden ontwikkeld.