
IM Lounge verwelkomt: Amanda de Jonge
In 2018 werd het IM Lounge team versterkt met maar liefst drie aanwinsten. De meest recente is Amanda de Jonge, die zich tijdens haar stage zo bewees dat het een baan als Campagne manager opleverde. Ondanks dat ze eigenlijk niet direct na haar studie wilde gaan werken. “Maarja, het is hier zo ongelooflijk leuk. Ik kon het gewoon niet laten.”
Vertel: Hoe kwam je hier terecht?
Amanda: “Ik heb drie maanden bij IM Lounge stage gelopen. Tijdens het maken van mijn opdracht was ik eigenlijk continu geïnteresseerd in wat er op de werkvloer gebeurde. Ik wilde heel graag de marketing in. Dus toen er hier nieuwe campagne medewerkers geïnterviewd werden, dacht ik: ho eens even – dat wil ik zijn!”
Ze overtuigde Arno en niet veel later mocht ze officieel aan de slag. Hard werken, dat wel. “Het voelt niet als werk, hoor. Echt niet. Don’t get me wrong – het is bikkelen bij IM Lounge, maar ik ga eigenlijk altijd al 100%. Stiekem wilde ik gewoon een saaie donder worden, met af en toe een uitschieter. Juist daarom was ik op zoek naar een plek waar werk en gezelligheid samen gingen. IM Lounge is in dat opzicht ideaal.”
Wat vind je tot nu toe van IM Lounge?
“Geen jasje dasje. Geen waterkoeler gesprekken… Heerlijk! Het is niet zo formeel en de focus ligt vooral op samen: Samen van elkaar leren. Samen dingen uitzoeken. Samen verantwoordelijk voor het eindresultaat. Er is wel veel vrijheid, maar je wordt altijd goed gecontroleerd. Dus de balans is goed. Qua kennis weten mijn collega’s nog wel flink wat meer dan ik, maar juist daarom zit ik lekker op mijn plek – ik kan alleen maar beter worden. Give me knowledge, haha!”
“Wat trekt mij aan de werkzaamheden? Ik mag veel met nieuwe tools werken, dat vind ik erg leuk. WordPress, Google Analytics, Adwords. Maar om het wat groter te trekken: Ik vind het leuk om bij het hele proces aanwezig te zijn. Bij de meeste bedrijven zie je door de bomen het bos niet meer, maar hier zie je álles, van top tot teen.”
Na een half jaar is duidelijk dat Amanda talent heeft in online marketing. Ze vindt dat nog wel moeilijk om over zichzelf te zeggen. “Ja, dat is toch echt aan anderen, haha. Ik denk dat ik goed ben in het denken vanuit het perspectief van klanten. Eerst denken hoe zij ergens op zouden reageren, dan pas handelen. En ik zie ook nog veel verbeterpunten: ik wil meer analytisch worden, meer A/B testen om te weten wat het beste werkt, voor welke klant. Meer inzichten krijgen en learnings meenemen om onszelf en het resultaat bij de klanten te verbeteren.”
Sinds 3 maanden waait er een frisse wind door IM Lounge, met aanwinsten Serena Tan en Amanda de Jonge. Twee nieuwe collega’s die zich kenmerken met talent en inzet. Heb je vragen of wil je zelf ook werken bij IM Lounge? Check de mogelijkheden op https://www.imlounge.nl/over/vacatures/ of neem contact op via info@imlounge.nl.