
IM Lounge introduceert: Johan Arends
Eind maart stapte er bij IM Lounge een Volendamse growth hacker over de drempel. Met een vriendelijke aard, ervaring met digitale communicatie en een specialisatie in online marketing. Vanuit IM Lounge was het daarom niet moeilijk om te kiezen. Maar wat vindt Johan er tot nu toe zelf van?
“Het leukste vind ik dat ze al vanaf dag één grappen over me maakten. De sfeer is heel relaxed en leuk onderling!”
Vertel: Johan Arends, wie ben je?
“Nou, ik ben Johan Arends: 26 jaar oud en kom uit Volendam. Op vrijdag werk ik bij het voetbal, bij FC Volendam. Zaterdags ben ik meestal op stap met mijn vrienden. Dus dat betekent vaak uitrusten op zondag, haha!” Hij denkt even na. “Ik hou er ook van om lekker een dag naar een stad te gaan. Dan begin je toch wat meer uitgerust aan je week.”
Hoe ben je bij IM Lounge terechtgekomen?
“Na de middelbare school heb ik multimedia design gestudeerd. Ik leerde alles over content, UX design, service design, programmeren, project management en vormgeving. Dat is heel breed. Ik was daarna een beetje zoekende, hoe ik dit praktisch kon gebruiken. Maar toen deed ik een specialisatie online marketing…”
En toen wist je het: ik word marketeer!
“Nouja, het rakelde zeker m’n interesse op!” hij glundert. “De meeste onderdelen van mijn studie hadden hun eigen vakgebied. Maar in online marketing kon ik het allemaal combineren.”
“Ik leerde het wereldje pas echt kennen na mijn minor, toen ik werd aangenomen voor een Traineeship.
Daarbij lag de focus op growth hacking. Dit betekent: zo snel mogelijk, zo veel mogelijk data verzamelen, testen en blijven optimaliseren. Hier heb ik veel geleerd over wat ik wil: werken bij een klein bureau, met een persoonlijke aanpak, waar we samen werken én ik mijn vaardigheden kan inzetten. IM Lounge viel precies in dat plaatje.”
Hoe bevalt werken bij IM Lounge tot nu toe?
“Echt goed. Een van de leukste dingen van IM Lounge is het persoonlijke.” Hij grinnikt. “Vanaf dag één had ik al een bijnaam (Juan, red.). Ze maakten grappen over Volendam. En over mij, alsof we al vrienden waren. Dat vind ik misschien wel het leukste, de sfeer is hier heel relaxed. Het betekent dat je wat tegen elkaar kan zeggen, dat vind ik echt belangrijk.”
“Dat dit kan met een professionele mentaliteit is echt bijzonder. Je krijgt ook heel veel vrijheid en vertrouwen. Dat vind ik even belangrijk.”
Werk je ergens naar toe op de lange termijn?
“Voor de komende jaren zie ik nog genoeg uitdagingen bij IM Lounge! De cross-channel campagnes (waarbij we meerdere platformen tegelijk beheren, red.) vind ik tot nu toe de leukste. Vooral optimalisaties in social, zoals Facebook, waar we bijsturen op basis van de resultaten. We doen A/B testen om inzichten te krijgen, zetten nieuwe functies in voor klanten en nog veel meer.”
Ook op lange termijn heeft hij een plan. “Ik zou later graag ook zelf willen ondernemen. Eerder heb ik al via Amazon FBA geproefd aan het ondernemen. Hierbij kocht ik mijn producten in bij fabrikanten en verkocht ik ze door via Amazon. Het geeft een gevoel van vrijheid, daar wil ik uiteindelijk naar toe.”
De ambitie van Juan en zijn growth hacking perspectief op online marketing zijn een ware toevoeging aan IM Lounge. Wil je meer weten over onze werkzaamheden, onze collega’s of wat wij doen? Bekijk hier het team, lees verder of neem contact op!