IM Lounge verwelkomt: Serena Tan

Deze content is 5 jaar oud. Graag hiervoor je aandacht als je onderstaande artikel leest.

 

Serena ging van de modewereld naar het digitale landschap. Influencers, social media en marketing – ze zag het in de fashion allemaal voorbij komen, maar wilde er graag fulltime mee verder. Sinds drie maanden werkt de goedlachse Amsterdamse bij IM Lounge en heeft ze, naar eigen zeggen, haar uitdaging hélemaal gevonden. Serena stelt zich voor.

 

Nou vertel: Wie is Serena?
“Ik ben… Vrienden, gezelligheid, familie. Ik hou van lekker eten. En sporten! Want vroeger heb ik fanatiek getennist en geturned, maar door rugklachten moest ik stoppen.” Even trekt ze een pruillip, maar meteen licht ze op: “Nu ga ik vaak naar OneFit, voor yoga. Ben echt niet per sé een echte Yogini hoor, haha, maar ik vind het super leuk. Ik doe ook Barre. Dat is nieuw – een soort ballet, maar dan zonder dansen. Ook heerlijk!”

 

Bij de vraag wat haar kenmerkt, twijfelt ze even. “Hmm… Moet ik één antwoord geven: Leergierigheid! Ik wil elke dag dingen leren.” Ze grinnikt. “Ik kan thuiskomen en de oren van mijn vriend (nu verloofde, red) zijn hoofd kletsen over alle nieuwe dingen die ik op een dag heb geleerd. Hij wordt vast gek, haha, nee grapje. Kan ook niet anders in zo’n omgeving, denk ik. Online innoveert continu, dus we moeten allemaal mee. Dat is een van de redenen dat ik het zó leuk vindt.”

 

Hoe kwam je terecht bij IM Lounge?
“Ik kwam juist bij IM Lounge terecht door m’n vorige omgeving: Mode. Daar zag ik veel Influencers en Social Marketing voorbij komen. Je merkt echt hoe groot de waarde van online is, al die nieuwe mogelijkheden. Je kán er als merk niet meer van wegblijven.” Die waarde gaat volgens Serena dieper dan alleen het werkleven: “Onze generatie is opgegroeid met online, dus wij hebben het helemaal zien ontwikkelen – het is de toekomst en het blijft continu veranderen. Daarom vind ik het leuk. En juist daarom wil ik er zelf ook aan bijdragen.”

 

Ze kwam terecht bij IM Lounge na het lezen van de originele vacature. “Die was zó leuk geschreven – je zag dat meteen dat dit niet een “normaal” bedrijf was! Haha, no offense. Na mijn  eerste gesprek wist ik het gelijk: Hier wil ik werken.”

 

Hoe vind je het gaan tijdens je eerste maanden IM Lounge?
“Goed! Dat komt door een paar dingen. Dat het klikt met collega’s, dat gaat heel goed. Het is ook fijn dat ik tegelijk met Amanda aan de slag ging. Dan maak je hetzelfde mee.”

“Deze omgeving is heel leuk, want je blijft leren. Ook qua werk: het innoveert continu en dus moet ik zelf ook blijven leren. Het leukste van alles vind ik creatie, campagnes…” Ze denkt even na. “Eigenlijk alles wat digital is. Want er is zo veel! Bij IM Lounge bouwen we campagnes op en zijn we tijdens het hele proces betrokken. Een strategie bedenken, een mix maken van mediakanalen en een balans vinden die precies goed werkt.  Dat vind ik cool.”

 

De toekomst van Serena is al uitgestippeld. “Bij IM Lounge zou ik over 5 jaar wel op de plek van de jongens willen zitten, die nu de media campagnes leiden. Meer direct contact met klanten, alles van A tot Z uitdenken. Voor de korte termijn zou ik nog wel meer met WordPress willen werken. In een notendop: ik wil mezelf blijven verbeteren!”

 

Sinds 3 maanden waait er een frisse wind door IM Lounge, met aanwinsten Serena Tan en Amanda de Jonge. Twee nieuwe collega’s die zich kenmerken met talent en inzet. Heb je vragen of wil je meer weten over de vacatures bij IM Lounge? Check dan onze vacature pagina of neem contact op via info@imlounge.nl.

 

IM Lounge About the author

info@imlounge.nl

IM Lounge is een Media Performance agency. Wij ontwikkelen media strategieën en doen media-inkoop. Wij zorgen voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarbij geloven wij dat mediastrategie tegelijkertijd met de creatie strategie moet worden ontwikkeld.