Meer inzicht in de offline effecten van je online campagnes

Deze content is 7 jaar oud. Graag hiervoor je aandacht als je onderstaande artikel leest.

Altijd al willen weten hoeveel mensen er dankzij je online campagne naar je winkel komen?

Google AdWords kan via de zogenaamde enhanced total conversions tonen hoeveel winkelbezoeken er volgen uit je campagne. Daarmee kan je zien welke effecten je campagnes hebben op het winkelbezoek van jouw fysieke winkels.

 

Hoe werkt het?
Google houdt van mensen bij welke advertenties ze zien en op welke ze klikken. Google koppelt deze gegevens vervolgens aan locatiegegevens om zo te zien welke mensen in de winkel zijn geweest.

 

Wat zijn de eisen?
– Een Google My Business account gelinkt aan jouw AdWords account
– Minimaal 30 fysieke winkellocaties in deelnemende landen, die ook zijn aangemeld op Google Mijn Bedrijf
– 100.000 clicks in de afgelopen 30 dagen en een grote hoeveelheid aan winkelbezoeken
– Je moet gebruik maken van locatie-extensies
– Een backhand systeem dat store visits trackt
– Het backhand systeem moet voldoen aan alle privacy voorwaarden

 

Lees meer op:

http://searchenginewatch.com/sew/news/2436257/google-announces-new-store-visit-metrics-in-adwords

Of neem contact met ons op!

IM Lounge About the author

info@imlounge.nl

IM Lounge is een Media Performance agency. Wij ontwikkelen media strategieën en doen media-inkoop. Wij zorgen voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarbij geloven wij dat mediastrategie tegelijkertijd met de creatie strategie moet worden ontwikkeld.