
Het offline effect van Facebook advertenties
Het effect van Facebook campagnes linken aan offline aankopen
Je weet vrij zeker dat jouw Facebook campagnes hebben geleid tot een toename in verkopen van je fysieke winkels. Dat moet wel, toch?
Facebook wil het gissen naar effect op verkopen in fysieke winkels voorkomen en schiet te hulp. Door het verbinden van transacties die plaatsvinden in je fysieke winkels aan je Facebook advertenties krijg je een beter beeld over hoe goed je advertenties presteren.
Hoe kun je offline gebeurtenissen meten binnen Facebook?
Je hebt het volgende nodig:
- Een Facebook advertentie account
- Een Facebook Business Manager account
- Een set van bestanden met data van offline gebeurtenissen (aankopen)
De gegevens in deze databestanden moeten identifiers bevatten die het mogelijk maken om offline gebeurtenissen te linken aan je doelgroep, zodat deze gebeurtenissen gekoppeld kunnen worden aan het zien van, of interactie hebben met je Facebook advertenties.
Hoe krijg je deze data in Facebook?
Om deze data te kunnen uploaden naar Facebook moet je:
- Naar de Business Manager Settings gaan
- Vervolgens klik je op ‘Offline Event Sets’
- Maak een nieuwe event set aan
Na het aanmaken van de Event set klik je op de naam van de Event Set om naar het upload scherm te gaan. Hier is het mogelijk om een CSV of TXT bestand te uploaden waarmee de offline conversie data gekoppeld kan worden aan je Facebook Advertenties.
Koppeling met POS
Naast het uploaden van een data bestand is het ook mogelijk om een koppeling te maken met diverse POS systemen om dit proces automatisch plaats te laten vinden. Partners die voorzien in deze koppeling zijn IBM, Index, Invoca, Lightspeed, LiveRamp, Marketo en Square. Ook is het mogelijk om een koppeling te maken via de Facebook API.
Benieuwd hoe jij de link kunt leggen tussen online campagnes en offline conversie? We vertellen je er graag meer over!