TV-reclames die een verhaal vertellen zijn effectiever

Deze content is 7 jaar oud. Graag hiervoor je aandacht als je onderstaande artikel leest.

Een TV-commercial die een verhaal vertelt wordt beter herinnerd en is effectiever dan een commercial die schreeuwt. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Neuro-Insight in opdracht van Thinkbox.

Out take van dit onderzoek zijn vijf belangrijkste creatieve aspecten voor effectieve TV-reclames:

  1. Een (goed) verhaal is belangrijk
  2. Hard schreeuwen oftewel een platte verkoop techniek, werkt niet
  3. Zet mensen centraal
  4. Muziek draagt bij aan succes
  5. Het merk moet op het juiste moment in beeld worden gebracht

 

Bekijk het hele verhaal op de site van SPOT.nl of ga direct naar de website van het onderzoeksbureau Thinkbox, waar ook een Powerpoint is te downloaden.

IM Lounge About the author

info@imlounge.nl

IM Lounge is een Media Performance agency. Wij ontwikkelen media strategieën en doen media-inkoop. Wij zorgen voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarbij geloven wij dat mediastrategie tegelijkertijd met de creatie strategie moet worden ontwikkeld.