Hoe achterhaalt Twitter waarin u geïnteresseerd bent?

Deze content is 6 jaar oud. Graag hiervoor je aandacht als je onderstaande artikel leest.

Wat zijn Twitter interesses

Heb je je ooit afgevraagd wat Twitter heeft doen besluiten welke tweets te tonen in uw feed? Wij zeker, vooral net na het inrichten van een nieuwe Twitter campagne voor VanMoof Japan.

 

Hoe toont Twitter de meest relevante tweets? Het is gebaseerd op een algoritme in combinatie met wie je volgt, maar ook op een lijst van onderwerpen waarvan Twitter denkt dat je geïnteresseerd in bent. Die lijst wordt gebruikt voor de selectie van de meest relevante Tweets op jouw tijdlijn. De Twitter interesses worden ook gebruikt om te bepalen welke advertenties er worden geserveerd.

 

Twitter interesses komen voort uit je activiteiten, wie je volgt en welke accounts je het meest mee ‘engaged’ bent. Maar Twitter voegt ook “interests from partners” toe, categorieën waarin adverteerders je hebben gezet als onderdeel van de zogenaamde tailored audiences.Dit zijn onder meer remarketing groepen. Deze worden gebruikt naast andere targeting vormen, zoals:

  1. Targeting van volgers
  2. Interessetargeting
  3. Keywordtargeting
  4. Geografische targeting
  5. Aangepaste doelgroepen
  6. Apparaattargeting
  7. Gedragtargeting

 

Twitter interesses aanpassen

Twitter heeft een lijst van alle dingen die interessant kunnen zijn voor jou. En je kunt het tegenwoordig ook zien en aanpassen. Kijk onder je Twitter account maar eens hier: twitter.com/settings/your_twitter_data.

 

Hier kan je:

  • Aangeven welke interesses je wel of niet hebt
  • Welke talen je spreekt
  • De lijst met apps waar Twitter informatie vandaan haalt wissen.
  • Een mail ontvangen met een lijst van adverteerders die jou in een audience hebben zitten.

 

Wij bleken met @IM_Lounge in maar liefst van 2.129 adverteerders in 5.806 lijsten te zitten!

Wij controleerden de gegevens van @IM_Lounge. Hoewel ze soms een beetje off-base lijken (we kunnen Deens volgens Twitter), lijken ze redelijk representatief voor hoe we met Twitter om gaan! Oké, de interesse in Bollywood is vast ook prima te verklaren…

 

Meer weten over jouw interesses op Twitter of hoe je de verschillende targeting manier kan inzetten? Neem meteen contact met ons op!

 

Bron: Twitter / Settings

IM Lounge About the author

info@imlounge.nl

IM Lounge is een Media Performance agency. Wij ontwikkelen media strategieën en doen media-inkoop. Wij zorgen voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarbij geloven wij dat mediastrategie tegelijkertijd met de creatie strategie moet worden ontwikkeld.