
Verhoog de interactie met jouw app en target op externe factoren (zoals weer)
Iedereen heeft wel eens een app gedownload met de intentie om deze te gaan gebruiken, maar uiteindelijk komt er weinig van terecht en blijft de app ongebruikt op je smartphone staan. Als ontwikkelaar wil je uiteraard dat jouw app ook daadwerkelijk gebruikt wordt.
App user targeting
Daarom is het voor app ontwikkelaars nu mogelijk om gebruikers te activeren door een lijst van bestaande app users te uploaden in AdWords en deze specifiek te targeten in het Google Display Netwerk op basis van IDFA/advertising ID. Deze nieuwe functie werkt voor zowel iOS app users als Android app users.
Weer targeting
Naast specifiek op een groep app users te targeten kunnen wij ook op basis van het weer targeten. Heb je een product dat vooral interessant is op dagen dat het lekker weer is? Dankzij de koppeling met weersites kunnen wij automatisch alleen advertenties tonen als het heerlijk weer is buiten. Of juist als het regent natuurlijk.
Overige targeting mogelijkheden
Naast bovenstaande specifieke gevallen zijn er natuurlijk nog veel meer targeting mogelijkheden. Op basis van welke data of omstandigheden zou jij graag willen targeten? Laat het ons weten en we kijken graag naar de mogelijkheden!
Meer informatie over app user targeting: http://adwords.blogspot.nl/2016/03/increase-customer-activation-app-engagement.html