Verhoog de interactie met jouw app en target op externe factoren (zoals weer)

Deze content is 7 jaar oud. Graag hiervoor je aandacht als je onderstaande artikel leest.

Iedereen heeft wel eens een app gedownload met de intentie om deze te gaan gebruiken, maar uiteindelijk komt er weinig van terecht en blijft de app ongebruikt op je smartphone staan. Als ontwikkelaar wil je uiteraard dat jouw app ook daadwerkelijk gebruikt wordt.

 

App user targeting

Daarom is het voor app ontwikkelaars nu mogelijk om gebruikers te activeren door een lijst van bestaande app users te uploaden in AdWords en deze specifiek te targeten in het Google Display Netwerk op basis van IDFA/advertising ID. Deze nieuwe functie werkt voor zowel iOS app users als Android app users.

 

Weer targeting

Naast specifiek op een groep app users te targeten kunnen wij ook op basis van het weer targeten. Heb je een product dat vooral interessant is op dagen dat het lekker weer is? Dankzij de koppeling met weersites kunnen wij automatisch alleen advertenties tonen als het heerlijk weer is buiten. Of juist als het regent natuurlijk.

 

Overige targeting mogelijkheden

Naast bovenstaande specifieke gevallen zijn er natuurlijk nog veel meer targeting mogelijkheden. Op basis van welke data of omstandigheden zou jij graag willen targeten?  Laat het ons weten en we kijken graag naar de mogelijkheden!

 

Meer informatie over app user targeting: http://adwords.blogspot.nl/2016/03/increase-customer-activation-app-engagement.html

IM Lounge About the author

info@imlounge.nl

IM Lounge is een Media Performance agency. Wij ontwikkelen media strategieën en doen media-inkoop. Wij zorgen voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarbij geloven wij dat mediastrategie tegelijkertijd met de creatie strategie moet worden ontwikkeld.