Voice search: is dit de toekomst van Search?

Deze content is 7 jaar oud. Graag hiervoor je aandacht als je onderstaande artikel leest.

We gebruiken voice search steeds vaker. Een zoekopdracht via onze stem gaat echter wel anders dan dat we hem intypen. Wanneer je bijvoorbeeld wil weten wie Barack Obama is typ je: barack obama maar wanneer je jouw stem gebruikt voor dezelfde zoekopdracht zal je Wie is Barack Obama? zeggen. Dit betekent dat zoekopdrachten ook anders worden.

 

Hoe bereid je je voor als adverteerder op voice search

Om als adverteerder voorbereid te zijn op deze ontwikkeling moeten we anders nadenken over de zoekwoorden die we inkopen. Om mensen die voice search gebruiken beter te bereiken kan je de volgende dingen doen:

  • Langere zoektermen opgeven: Mensen praten in zinnen
  • Vragen toevoegen aan jouw zoektermen: Wanneer mensen praten gebruiken ze vaak een vraag wanneer ze op zoek zijn naar informatie
  • Woorden die een intentie beschrijven, toevoegen: Mensen die praten zullen ook vaker hun intentie tonen in hun zoekopdracht
  • Tussenwoorden gebruiken in jouw zoektermen: Omdat mensen praten in zinnen zal hun zoekopdracht ook tussenwoorden bevatten.

 

Andere mogelijkheden

Naast zoekwoorden en zoekadvertenties kan je ook eens naar jouw organische vindbaarheid kijken. Zorg er bijvoorbeeld voor dat de locatie van je winkel goed te vinden is online. De meeste voice searches worden op telefoons gedaan en hiervan is een groot deel onderweg. Zorg dat deze mensen makkelijk een route naar jouw winkel kunnen vinden.

 

Meer weten? Kijk hier: https://moz.com/blog/how-voice-search-will-change-digital-marketing-for-the-better

Of neem contact met ons op!

IM Lounge About the author

info@imlounge.nl

IM Lounge is een Media Performance agency. Wij ontwikkelen media strategieën en doen media-inkoop. Wij zorgen voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarbij geloven wij dat mediastrategie tegelijkertijd met de creatie strategie moet worden ontwikkeld.