Wat is Real Time Bidding (RTB) en Programmatic Advertising?

Deze content is 4 jaar oud. Graag hiervoor je aandacht als je onderstaande artikel leest.

Wat is Real Time Bidding (RTB)?

Real time bieden verwijst naar het proces waarin de advertentievertoningen worden gekocht en verkocht in real time veilingen. Deze veilingen gebeuren in de tijd die het duurt om een ​​webpagina te laden. Denk aan het als de New York Stock Exchange voor reclame. Als een advertentie indruk op een website of app informatie over de gebruiker en de website opent / app wordt gestuurd naar een Ad Exchange, de ad exchange dan veilingen aan de indruk onttrekken aan de adverteerder bereid om de meest voor die indruk te betalen. In het algemeen zal adverteerders DSP’s gebruiken om te beslissen welke indrukken om te kopen, op basis van meerdere meetpunten.

 

Wat is Programmatic Advertising?

Programmatische reclame wordt aangedreven door software die automatisch koopt reclame inventaris. Deze vorm van reclame is het vervangen van de dagen van de RFP’s, onderhandelingen, en I / O’s. Dit proces heeft inkoop inventarisatie efficiënter en goedkoper gemaakt voor adverteerders.

Nu is de vraag:”Programmatische klinkt net als RTB zo zijn ze hetzelfde?” Het antwoord daarop is nee. RTB is een vorm van programmatisch ad kopen. RTB verwijst naar het kopen van media via veilingen, terwijl in programmatische reclame kan je nog steeds een gegarandeerde hoeveelheid indrukken te kopen van een bepaalde uitgever. Dit staat bekend als “programmatische direct.”

(Google TRANSLATED van https://www.linkedin.com/pulse/20140616180457-72245968-mobile-ad-lingo-dsp-ssp-dmp-rtb-and-programmatic-all-explained)

Tags:

IM Lounge About the author

info@imlounge.nl

IM Lounge is een Media Performance agency. Wij ontwikkelen media strategieën en doen media-inkoop. Wij zorgen voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarbij geloven wij dat mediastrategie tegelijkertijd met de creatie strategie moet worden ontwikkeld.