Het grootste watersport evenement van Nederland, gehouden in de Batavia Haven te Lelystad. De plek waar watersport exposanten en bezoekers samenkomen voor de presentatie van ruim 300 verschillende boten.
› Campagne: Awareness over evenement en kaartverkoop onder de doelgroep met bovengemiddelde welstand
› Media doelstelling: Toename in website verkeer en awareness en directe en indirete kaartverkoop en het bereiken van de exposanten
De doelgroep van HISWA te water is van oorsprong bovengemiddeld in welstand, leeftijd en watersport fanatiek. Zoals altijd kijken we naar data en analyses om onze doelgroepen te bepalen. Onze eigen onderzoeken wezen uit dat de doelgroep zich steeds meer verplaatst richting Facebook en Instagram. De bezoekersenquete van HISWA toonde dat een groot deel van de bezoekers uit Nederland en Friesland kwam. Conversieratio’s op online platformen wezen op een aantal steden als bovengemiddelde presteerders, waaronder Haarlem, Amersfoort en Utrecht. Daarbij was het doel ook zeker de exposanten te bereiken. We gingen rond de tekentafel.
Op basis van de data stelden we een plan samen om zowel online als offline op de juiste plekken én het juiste moment aanwezig te zijn. We verdeelde de inzet in drie fases: Awareness, Engagement, Conversion. Online startten we met de awareness fase om doelgroepen op de hoogte te brengen: de HISWA te water komt er weer aan! Ondersteund met organische berichten en e-mail campagnes verspreidden we de boodschap. In de engagement fase verspreidden we op grote schaal advertenties gericht op het creëeren van betrokkenheid, zowel qua inhoud als qua optimalisatie doelstelling.
In de maand voorafgaand aan het evenement werden de zeilen gehezen en de bootshoorn geblazen: op radiozenders, in jachthavens, langs de snelwegen, op A0 borden, websites, social media, google search, mupi’s en abri’s in dorpen met bovengemiddelde welstand deden we een grootschalige aankondiging van HISWA te water: Koop uw kaarten, nu met 2,50 korting! Als je in de doelgroep viel moest je je best doen om het bericht te missen.
Het resultaat was overweldigend; een record aantal kaarten werden verkocht. Onder het genot van een nazomerse zon beoordeelden ruim 30.000 bezoekers het vakmanschap van jachtbouwers: van praktische zeilboten tot extravagante jachten. Zowel de exposanten, eigenaren als bezoekers kwamen terug met positieve berichten over de campagnes en uitten hun tevredenheid over het evenement. De positieve resultaten werden benadrukt door de ontvangst van de promotieprijs Lelystad naderhand. Een immens succes.
› Recordaantal bezoekers (30.000+)
› Succesvolle omni-channel media campagne op 5 online kanalen, DOOH, print, minicards, abri’s & mupi’s
› Media doelstellingen: In 2019 een 37% toename in website bezoekers t.o.v. 2018. Hiervan 67% direct te attribueren aan advertenties
› 66% van online transacties kwam via een advertentie
(Digital) Out Of Home (DOOH), Analytics, Display Advertising, E-commerce, Email Marketing, Offline Marketing, Project Management, Radio, Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimising (SEO), Social Media Advertising, Website Optimalisatie
Neem eens contact met ons op: telefoon +31(0)207727577 of email contact@imlounge.nl.
(Digital) Out Of Home (DOOH), Analytics, B2B, B2C, Display Advertising, E-commerce & Retail, Email Marketing, Event, Offline Marketing, Project Management, Radio, Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimising (SEO), Social Media Advertising, Website Optimalisatie