Het Lasinstituut is een opleidingscentrum voor NIL-gecertificeerde las- en handvaardigheidsopleidingen.
› Campagne: inschrijvingen voor lasopleidingen en vergroten naamsbekendheid
› Media doelstelling: inschrijvingen, verhogen websitebezoekers uit SEA & organisch verkeer
Wij hebben de website Lasinstituut.nl aangepakt voor een optimale vindbaarheid, een betere navigatiestructuur en meer conversie. Van ontwerp tot bouw. De oorsprong van de vraag ligt in een naamswijziging van het instituut naar LPMW Lasinstituut als ook een lage score in Google.
Naast de inzet van diverse SEO tactieken hebben we ook naast de belangrijkste zoekopdrachten in Google geadverteerd (SEA). Voor de bredere zoekwoorden zetten we remarketing in; alleen de mensen die de website hebben bezocht werden blootgesteld aan een Lasinstituut advertentie.
Tot slot, hebben we voor het verbeteren van de online zichtbaarheid een XML-feed van alle opleidingen ingericht, waarmee een directe koppeling met e-learningplatform Bloomville mogelijk werd.
› Een website met een heldere navigatie, structuur en vooral een sterk verbeterde vindbaarheid
› Zeer veel (geredigeerde) content voor snelle leesbaarheid en vindbaarheid, met een heldere interne linkstructuur
› Meer bezoekers & meer inschrijvingen
› Meer zichtbaarheid op externe websites, o.a. door een real-time XML koppeling met Bloomville
Inmiddels is de website volledig overgedragen aan Lasinstutuut en voorzien zijn de site van verdere content, en verbeteringen.
Analytics, Lead Generation, Project Management, Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimising (SEO), Website bouw & optimalisatie
Neem eens contact met ons op: telefoon +31(0)207727577 of email contact@imlounge.nl.
Analytics, B2B, B2C, Lead Generation, Project Management, Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimising (SEO), Website, Website Optimalisatie