Doorlopende campagne om toeristen met het openbaar vervoer naar de populaire bestemmingen als Edam, Volendam en Marken te brengen. De Localbus is een ticket voor de reguliere buslijnen, maar geldig op alle EBS bussen en voro een mooi tarief van €10 euro vele malen goedkoper dan de Tours & Ticket kaartjes waarmee deze lijn zeker kan concurreren. Oorsponkelijke slogan was dan ook Travel like the locals do!
› Campagne: Vergroten van het aantal verkochte Localbus tickets
› Media doelstelling: Websiteverkeer en zichtbaarheid onder de toeristische doelgroep, die zich bevindt in Amsterdam of zich voorbereid op de reis vanuit Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Verenigd Koninkrijk of de Verenigde Staten
Waar begint de letterlijke customer journey van een toerist in Amsterdam? Thuis in het land van herkomst, waar we dan ook op zoekmachine activteiten insprongen. Daarna hebben we de hele route langs gelopen die een toerist in Amsterdam ook allemaal afleggen. Van inkomende Schiphol bezoekers, de hotels, de pleinen van Amsterdam en via social media kwamen we uit op een optimale lijst met touch points.
Met een uitgebreide online en offline mediamix kwamen we zo tot een volledige dekking van de toeristische sector voor Localbus. Denk aan minicards en flyers in hotels. Verhoogde biedingen op zoekopdrachten naar o.a. “amsterdam to edam” en Digital Out Of Home (DOOH) in en in de buurt van Amsterdam Centraal station. Alle uitingen en advertenties vertaald naar talen van herkomst. Gecombineerd met targeting op social media van mensen die zich in het buitenland bevonden, maar onlangs interesse toonden in Amsterdam, Skyscanner/AirBnB/Booking.com én een van de vele toeristlocaties zoals het Anne Frank Huis, Van Gogh Museum of de Zaanse Schans. Via Display Select zoekwoorden en affiniteitstargeting vertoonden we Display advertenties op websites voor toeristen die Amsterdam, Edam en andere bestemmingen van de buslijn benoemden. Ook waren onze Digital-out-of-home uitingen te zien op Schiphol (alleen in de aankomsthal) en Centraal Station (alleen aan de bezoekers die naar binnen liepen).
› Succesvolle omni-channel media campagne op 5 online kanalen, DOOH, print, minicards, abri’s & mupi’s
› Ruim 16 miljoen keer vertoond (+9%)
› Meer dan 208.000 website bezoeken met gemiddeld 1+ minuut sessieduur
› Ticketsales nemen met 60% toe tijdens campagnes
› Design en bouw van website: localbus.nl
Digital Out Of Home (DOOH), Analytics, Display Advertising, E-commerce, Indoor Advertising (Minicards), Offline Marketing, Project Management, Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimising (SEO), Social Media Advertising, Website
Meer zien van deze campagne? Bekijk: de website localbus.nl/. IM Lounge heeft het design en de bouw in WordPress verzorgd en doet het onderhoud.
Neem eens contact met ons op: telefoon +31(0)207727577 of email contact@imlounge.nl.
(Digital) Out Of Home (DOOH), Analytics, B2C, Display Advertising, E-commerce & Retail, Indoor Advertising (narrow casting, schoolboards etc.), Offline Marketing, Project Management, Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimising (SEO), Social Media Advertising, Travel, Website, Website Optimalisatie