De Old Holland Tour is een doorlopende campagne om toeristen met het openbaar vervoer naar de populaire bestemmingen als Edam, Volendam en Zaanse Schans te brengen. Het is een samenwerkingsverband tussen EBS en Connexxion. Met de lage prijs en eigen Old Holland Tour app zijn zij een concurrentie aan de bekende hop-on hop-off tour operators.
Campagne: Vergroten van het aantal verkochte Old Holland Tour en Amsterdam Regional Travel Tickets.
Media doelstelling: Websiteverkeer en zichtbaarheid onder de toeristische doelgroep, die zich bevindt in Amsterdam of zich voorbereid op de reis vanuit Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Verenigd Koninkrijk of de Verenigde Staten.
De doelgroep werd online benaderd met een slimme combinatie van hyperlokale en brede buitenlandse targeting, aangevuld met een scala aan lokale outdoor plaatsingen. In het binnenland werd actiematig getarget binnen 15 kilometer van het verkoop punt, zowel online als offline.
Daarnaast werden buitenlandse toeristen in voorbereiding (met vertaalde advertenties) geprimed vanuit zoekopdrachten, Display- en Social media advertenties. We brachten outdoor uitingen digitaal naar de omgeving van het verkooppunt en toeristenhubs in Amsterdam. Via plaatsingen door heel Amsterdam, Schiphol en Centraal Station werd de doelgroep in grote getalen bereikt.
› Media doelstellingen op awareness (+118%) en sitebezoek (+111%) ruimschoots behaald.
› Outdoor awareness werd gemeten als een indirect brand effect vanuit direct en organisch zoekverkeer, +34% en +304% respectievelijk ten opzichte van 2018.
› Omdat kaartverkoop alleen op locatie plaatsvond, meetten we intentie vanuit klikken op de website knoppen. Van alle campagne bezoekers klikte 25% op de knop Tickets (kaartprijzen) en/of Route (naar het verkooppunt).
Media strategie, Projectbeheer, Website build, Website tracking, Social advertising, SEO, SEA, Display advertising, Digital out of home, Abri’s, Mupi’s, Print.
Meer zien van deze campagne? Bekijk: de website oldhollandtour.com. Dit is het ontwerp van de klant zelf. IM Lounge heeft de bouw in WordPress verzorgd en doet het onderhoud.
Neem eens contact met ons op: telefoon +31(0)207727577 of email contact@imlounge.nl.
(Digital) Out Of Home (DOOH), B2C, Cases, Display Advertising, Offline Marketing, Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimising (SEO), Social Media Advertising, Travel, Website