Het house- en techno evenement waar internationale legendes de stages delen met lokale helden. STRAF_WERK is sinds 2011 een absoluut begrip onder de Amsterdamse uitgaanspubliek, hoewel het inmiddels steeds meer feesten organiseert in andere regio’s van Nederland.
› Campagne: uitverkopen van het festival met als ondergrens 17.500 tickets, verjongen van de doelgroep
› Media doelstelling: op het gebied van reach, awareness, pre-registraties, website verkeer en kaartverkoop stelden we concrete doelstellingen per fase van de campagne
Na de kick-off meeting stelden we, op basis van inzichten over de inzichten uit marktonderzoek, website data en social engagement, een plan op met afgestemde doelgroepen, campagne timing en creatieve adviezen.
We stimuleerden contact met alle artiesten en partners tot het delen van social engagement data, om de targeting te verscherpen. Voor ieder historisch belangrijk moment (denk aan de bekendmaking, line-up release of aankondiging van ticket trap) stelden we aparte campagne in met onderbouwde budgetten en doelstellingen.
De best presterende creatives en resultaten van voorgaande edities werden gebruikt voor inzichten: leverde stories een lagere CPM op onder de doelgroep? Dan zie je extra Story varianten voorbij komen tijdens de bekendmakingsfase, waarin bereik belangrijk is. Zijn het de oud-bezoekers of recente pagina engagers die er traditiegetrouw als de kippen bij zijn? Dan zorgen we voor volledige dekking onder deze doelgroep.
Tot slot creërden we een data-funnel, voor publiek dat:
1. Bereikt werd met een uiting
2. Interactie toonde met uiting
3. Interactie toonde met website
4. Intentie tot ticketsale toonde
5. Converteerde
› Door metingen in te richten per onderdeel en de bottom-funnel als conversies in te stellen, optimaliseerden systemen zódanig effectief naar de meest waardevolle gebruikers dat de effectiviteit (het aantal bezoekers vanuit advertenties) 318% hoger was dan verwacht
› Het festival was een groot succes: bezoekers beoordeelden het gemiddeld met een 8,1 in de bezoekersenquete
› Naast het behalen van de mediadoelstelling al ruim voor het festival begon, werden ook de tickets vroegtijdig uitverkocht
› De basedoelstelling werd ruim overschreden. Inschattingen op bereik (+89%) en advertentieklikken (+218%) waren bovengemiddeld en ook het aantal ticketsales dat geattribueerd kon worden aan advertenties was door de lage CPA een stuk hoger dan ingeschat (+402%)
Analytics, Display Advertising, E-commerce, Project Management, Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimising (SEO), Social Media Advertising, Website Optimalisatie
Neem eens contact met ons op: telefoon +31(0)207727577 of email contact@imlounge.nl.
Analytics, B2C, Display Advertising, E-commerce & Retail, Event, Project Management, Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimising (SEO), Social Media Advertising, Website Optimalisatie