De uitdaging
Introduceer de compleet vernieuwde S5 / A5 modellen van VanMoof in de belangrijkste markten. Bouw de marktleidende positie op urban e-bike mobility uit in een markt die overspoeld wordt door nieuwe spelers en ga slim om met de bijkomende uitdagingen vanuit de globale supply chain issues.
De campagne
Bij de introductie van de nieuwe A5/S5 werd een mix van media inzet gebruikt, van offline out of home tot data gedreven online inzet. Hierin is ingezet op storytelling via een intelligente combinatie van media en creatie. Daarnaast werd een limited edition S3 gelanceerd, die direct beschikbaar is, om aan de behoefte van de ongeduldige consument te voldoen. De A5/S5 introductie vond plaats in USA (NY en LA), Frankrijk (Focus Parijs), Duitsland (Focus Berlijn) en Nederland.
De invulling
Om het doel van productintroductie en de conversie naar testritten seamless te communiceren combineren we diverse databronnen. Daardoor waren we in staat op de diverse need states in te springen; we bereiken daardoor zowel doelgroepen op zoek naar het allernieuwste product als doelgroepen die zo snel mogelijk kunnen rijden op een uniek model.
IM Lounge werkt nauw samen met Google HQ Europe waardoor we zijn om gebruik te maken van besloten Google tooling als Search Lift. We gebruiken deze beta tool naast bekendere tools zoals de Brand Lift Study. Hierdoor zijn we in staat het effect van de brand campagnes op intent te tracken en optimaliseren.
IM Lounge is sinds 2014 onderdeel van het integrated marketing team van VanMoof en mede verantwoordelijk voor de inzet van diverse kanalen. Voor succes en groei is het essentieel om zowel met creatie, product als verkoopafdelingen als een geïntegreerd team te werken en data uit te wisselen.
Analytics, Analytics, Cases, Lead Generation, Online Advertising, Search Engine Marketing, Social Media