Uit naam van veiliginternetten.nl organiseert ECP mediacampagnes gericht op de verbetering van awareness over online veiligheid en privacy. Bij Digitaal Nalatenschap was de doelstelling Nederlanders te informeren over de mogelijkheden die er bestaan om het online nalatenschap te regelen.
› Campagne: de Nederlandse bevolking informeren over digitale nalatenschap en tot actie aanzetten om dit te regelen
› Media doelstelling: grootschalig bereik onder de Nederlandse bevolking, met video-views van de informatievideo en kwalitatieve website bezoekers als gevolg
Wat gebeurt er met jouw data nadat je overlijdt? Een boodschap die relevant is voor iedereen die gebruikmaakt van het wereldwijde web: bijna niemand weet hoe het moet, bijna iedereen wil het weten. In Nederland gebruiken ruim 16 miljoen mensen het internet, waarvan er zo’n 13 miljoen op social media zitten.
Er was voorlichtingsvideo beschikbaar op basis van onderzoek en op veiliginternetten.nl was er de mogelijkheden per sociaal platform, om nalatenschap te regelen. Voor elk platform bestond een eigen landingspagina. Advertenties werden ingericht per landingspagina en getoond aan social media gebruikers, bij zoekopdrachten rond (online) nalatenschap en op websites, aan bezoekers waarvan bleek dat ze onlangs hadden gezocht naar social media, internet privacy of nalatenschapsplanning.
Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Google Search en websites – geen enkele online mogelijkheid bleef onbenut. Ook verspreidden we de boodschap middels organic seeding waarbij berichten werden geplaatst op computer forums, privacy blogs en onder video’s over digitaal nalatenschap.
Vanwege de voorbeeldrol op het gebied van privacy was het niet mogelijk demografische data over website bezoekers te verzamelen. We maakten daarom gebruik van Matomo: een oplossing waarmee je geanonimiseerd bezoekers kan meten.
› Door het continu bijsturen, de targeting verscherpen of verbreden en de budgetten herverdelen, was de campagne een groot succes. Met een overschreiding van ruim 750% op de bereiksdoelstelling mogen we met een gerust hart zeggen dat dit één van de meest succesvolle awareness campagnes is geweest. Over alle kanalen genomen betaalden we minder dan één euro per duizend bereikte mensen. Bovendien meetten we ruim 35% meer bezoekers op de site dan ingeschat, die gemiddeld meerdere pagina’s bekeken en acties ondernamen.
Analytics, Display Advertising, Search Engine Advertising (SEA), Social Media Advertising, Organic seeding
Neem eens contact met ons op: telefoon +31(0)207727577 of email contact@imlounge.nl.