
Case: Wij zijn MIND – Hoe wij een Google Ad Grants Pro account maximaliseren
Wij zijn MIND bevordert de bespreekbaarheid en informatievoorziening van psychische problemen onder de Nederlandse bevolking. Een van de meest gebruikte kanalen voor veel personen die met deze onderwerpen bezig zijn, is: Google! Daarvoor is organische vindbaarheid cruciaaal (SEO), maar is er ook vanuit Google advertentiebudget beschikbaar via een zogenaamde Google Grant.
› Google Grant & doelstelling
Binnen de reguliere Google Grants (en nieuwe aanvragen) is $10.000 per maand beschikbaar voor advertenties op Google. Dit is alleen voor ANBI en CBF gecertificeerde organisaties beschikbaar. MIND heeft nog een oudere versie toegekend gekregen: een Google Grant Pro. Daarbinnen is maandelijks $40,000 mediabudget beschikbaar. Daarnaast zijn er aparte, reguliere Google Grants voor de gelieerde organisaties MIND Korrelatie en MIND Platform. Daarmee is het totaal budget dus $60.000 per maand!
› Continue optimaliseren
Onze opdracht is dus: de optimaal dit gratis Google mediabudget invulling geven. Daarbij zijn wij doorlopend website bezoekers kwaliteit aan het verbeteren, als ook het vergroten van de bezoekersaantallen.
Om vindbaarheid van alle thema’s te garanderen zijn 54 doorlopende campagnes ingericht, grotendeels gericht op de psychipedia (aandoeningen) en de subpagina’s hiervan, zoals symptomen, gevolgen en ervaringsverhalen. Met een dynamische campagne worden nieuwe pagina’s automatisch toegevoegd en kunnen zoekwoorden worden herkend waar eerder niet op werd geadverteerd. Via de nieuwste technieken (responsieve advertenties, conversiegericht bieden op kwalitatieve website bezoekers die minstens 2 minuten blijven én 3 pagina’s bekijken) geven we meest efficiënt mogelijke invulling aan de campagnes.
› Resultaat:
Over de tijd heen zijn er vele 100.000-den extra website bezoekers naar de sites van MIND geleid. Daarbij zien we een stijging in zowel bezoekersaantallen, maar ook kwaliteit van dit bezoek. Dit meeten we door te kijken naar zowel meer pagina’s, meer interactie als meer mensen die doneren.
› Expertises:
Analytics, Project Management, Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimising (SEO), Website Optimalisatie
› Meer weten over deze case of klant?
Neem eens contact met ons op: telefoon +31(0)207727577 of email contact@imlounge.nl.