Een Google Ad Grant is een MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) activiteit van Google. Deze activiteit geeft goede doelen elke maand gratis $10.000 Google advertentie budget per maand om te adverteren op Google.
Check onderstaande onderdelen voor meer informatie en het speciale aanbod voor Techsoup Partners.
Voor wie is Google Grant?
Jouw organisatie komt in aanmerking voor een Google Grant als je een SBBI status, ANBI status of een CBF -certificaat hebt. Nog geen van deze erkenningen? Kijk eens op de site van de belastingdienst voor de mogelijkheden voor jouw organisatie.
Als je nog geen erkenning hebt dan kunnen we een verklaring opstellen van het doel. Grote kans dat je met deze verklaring ook in aanmerking komt.
Er zijn partijen die niet in aanmerking komen voor een Google Grant. Partijen zoals: overheidsorganen en -instellingen, ziekenhuizen, medische concerns, scholen, academische instellingen en universiteiten. Filantropische takken van onderwijsinstellingen komen wel in aanmerking. Weet je niet zeker bij welke tak je hoort? Vraag het ons!
Waarom adverteren op Google?
Het heeft een aantal voordelen om met jouw goede doel op Google te adverteren. Zo zorgt het voor een top positie op Google en wordt je beter gevonden op belangrijke zoekwoorden. Ook zorgt het voor meer website bezoekers en meer leden en/of donateurs. En je krijgt meer aandacht voor jouw goede doel, museum, stichting of vereniging. Wat natuurlijk het belangrijkste is. Heb je hier vragen over? Neem eens contact op!
Wat doen wij voor jou?
Wij vragen de Google Grant aan en stellen het Google Grants account in.
Daarna stellen wij de meetbaarheid in en maken een nieuwe campagne en advertentiegroepen aan. Deze campagne vullen wij ook in, met de door jou aangeleverde content. Als de campagne gestart is sturen wij een dashboard. Deze dashboard geeft in één oogopslag de belangrijkste cijfers en prestaties weer en is 24/7 beschikbaar. Wil je hier meer informatie over? Bel ons!
SPECIALE AANBIEDING TECHSOUP PARTNERS
Normaal kost een Google Grant aanvraag en set-up €875. Maar Techsoup partners profiteren van €200,- korting. Daarom is het voor jou €675. Deze korting is eenmalig. Wij hanteren bovendien No-cure, No Pay: als de Google Grant niet wordt toegekend, zijn er geen kosten voor jouw organisatie!
Na een succesvolle aanvraag kan je zelf aan de slag (eventueel met de Training met korting voor Techsoup partners), of je kan het aan ons uitbesteden. Wij hebben daarvoor 2 pakketten (A&B) deze zijn vanaf €75 per maand.
Pakket A bestaat uit het verfijnen en optimaliseren van zoekwoorden en het maken van een advertentie met extensies. Pakket B bestaat uit het verfijnen en optimaliseren van zoekwoorden, het maken van een advertentie met extensies. Alleen bij pakket B heb je de mogelijkheid tot extra campagnes met extensies, conversies en onderhoud van het dashboard. Wil je meer informatie over de prijzen? Bel ons!
Stappen & doorlooptijd aanvraag
De gemiddelde doorlooptijd van een Google Grant aanvraag is gemiddeld 10 werkdagen. Dit komt omdat er een aantal dingen moeten gebeuren.
Eerst maken wij een Techsoup profiel aan en vragen wij een Techsoup token aan. Daarna maken wij een Google for Nonprofits account en een GoogleAd account aan. Daarna kunnen wij een Google Grant aanvragen.
Voor elke stap is er verschillende informatie nodig. Via het intake stappenplan van IM Lounge zie je precies wanneer welke informatie van jouw organisatie nodig is.
Na de aanvraag, zetten we een optimaal account op voor jouw organisatie, zodat je een vliegende start kan maken! Meer weten? Neem contact met ons op!
Waarom IM Lounge voor Non profits?
De Google Grant aanvraag en het onderhouden van de Google Grant kan een tijdrovend proces zijn. Wij zijn gespecialiseerd in dit proces. IM Lounge doet de volledige Google Grant aanvraag, de set up van het advertentieaccount en de zoekwoord selectie. Geef de Google Grant aanvraag en set up uit handen en laat ons alles uit jouw Google Grant halen!